Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Rezeki Anda

Search This Blog

Tuesday, May 31, 2011

Cincin 73 Tahun Hilang Ditemui


Seorang lelaki bernama Jesse Mattos telah menemui kembali cincinnya yang hilang sejak tahun 1938. Cincin tersebut dengan sengaja telah dijatuhkan ke dalam sebuah mangkuk tandas dan sejak itu, Jesse menyangka beliau tidak akan menemui cincinnya kembali.
Namun, setelah 73 tahun cincin tersebut hilang, Tony Congi, seorang pekerja kumbahan berumur 57 tahun telah menemui kembali cincin tersebut kira-kira 200 batu dari tempat ia hilang. Beliau yang bekerja di system pembentungan mengenali cincin tersebut kerana beliau merupakan graduan di sekolah tinggi yang sama pada tahun 1976. Setelah mencuci dan membersihkan cincin tersebut, beliau mendapati terdapat tulisan bertanda JTM dan mencari tanda nama tersebut dalam buku tahunan 1938. Percaya tak? Hanya seorang sahaja yang memiliki tanda nama tersebut iaitu Jesse Mattos.
Kemudian, Congi telah mencari Jesse Mattos dan memulangkan cincin tersebut. Bertuahnya badan kalau kita dapat jumpa balik benda yang telah hilang....Pelik tapi Benar!!Percayalah.....(dengan nada lagu Siti Nurhaliza)

0 comments:

Post a Comment

Share

Widgets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...